fredag 25 mars 2011

Ett paket..

Jag har fått ett paket på posten. Ända från USA har det åkt. Jag hade räknat med att få vänta flera veckor till men den här leveransen gick på bara någon vecka. Jag har beställt ny makeup som jag ska prova. Mineralmakeup men denna gången utan bismuth oxichloride. Jag tror nämligen att jag reagerade på det av den makeupen jag har nu. Det är ett ämne som finns i vissa mineral makeuper och kan orsaka allergiska reaktioner. I mitt fall kliade och sved det. Ibland svullnade jag i ansiktet och fick röda fläckar.

Stället jag beställt ifrån heter Every day minerals och har jättebra priser. Låga kan jag till och med säga. Gör man små beställningar undviker man också risken att hamna i tullen. Skulle man trots allt göra det är priserna så bra att det ändå är värt det. Man kan beställa gratis provkit med flera  foundationfärger i så att man kan prova ut en (eller blanda fler) så att det blir helt rätt färg och sedan göra en beställning på just den eller de färgerna. Jag har beställt en foundation, en concealer, en kabukiborste och ett provkit. Tror jag betalade ca 350 för allt.. helt otroligt. Nu får vi se om det är så bra att sminka som som priset är för plånboken. Tar en bild på allt när jag hämtat ut det. Jag lovar att uppdatera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar